Aktywność w wieku seniora

Skomentuj
Spread the love

Czy bycie seniorem oznacza spędzanie czasu przed telewizją i oglądanie seriali? Oczywiście, że nie mimo że właśnie taki jest stereotyp i właśnie w ten sposób myślimy o naszych babciach i dziadkach. Aktywność jest niesamowicie ważna – nie tylko ta fizyczna ale i mentalna, by potrafić cieszyć się życiem bez przerwy. Co więc tak naprawdę będzie receptą na młode życie seniora i co robić, by mówić o sobie „aktywny senior”?

Oczywiście najważniejsza jest aktywność fizyczna. To ona utrzymuje nasze ciało i organizm w dobrej kondycji. Aktywność fizyczna to również poczucie szczęścia, bowiem podczas jakiegokolwiek wysiłku fizycznego w naszym organizmie produkowane są endorfiny – hormony odpowiedzialne za nasze dobre samopoczucie. Śmiało możemy więc stwierdzić, że jeśli robimy coś dla swojego ciała, to jesteśmy dużo szczęśliwsi. Nikt nie mówi tutaj o godzinach spędzonych na siłowni i treningach ciężkich do przejścia. Tak naprawdę do zachowania aktywności fizycznej wystarczy wykorzystać codzienne czynności. Pól godzinny spacer, wejście po schodach, domowe porządki – to wszystko to aktywność fizyczna, która poprawi naszą kondycję, wzmocni organizm i da trochę szczęścia. Jedyne czego potrzebujemy, to odrobina motywacji i chęci. Tak więc do dzieła!

Sposób odżywiania jest niesamowicie ważny, ale o tym zapewne każdy z nas wie, ale nie każdy potrafi się dostosować. Nie chodzi o to, by inwestować w drogą i ciężką dietę. W diecie najważniejszy jest tak naprawdę umiar oraz zdrowe posiłki. W sklepach pełno jest przetworzonej żywności, która jest bardzo łatwa w przygotowaniu i z pewnością wygodna. Ale czy jest zdrowa? Zamiast objadania się przetworzoną żywnością i gotowymi produktami, dużo lepiej będzie gotować wszystko po swojemu. Dieta idealna to ta, która zawiera wszystkie składniki potrzebne dla organizmu w umiarkowanej ilości. Bardzo ważne jest również zachowanie stałych godzin posiłków.

Bycie aktywnym to również sposób spędzania wolnego czasu. Oczywiście każdy senior ma inne zainteresowania i upodobania, ale z pewnością warto wyjść poza ściany mieszkania i zrobić coś innego. Świetną propozycją jest udział w spotkaniach dla seniorów, podczas których organizowanych jest wiele przedsięwzięć. W każdym większym mieście jest możliwość zapisania się do kółka seniorskiego. Jest to okazja do spotkania się z osobami w przybliżonym wieku, rozmów, dzielenia się doświadczeniami i miłego spędzenia czasu. Tak więc bycie aktywnym wcale nie musi być takie trudne, prawda?

Podsumowując, na aktywność seniora składa się wiele czynników. Zdrowa i zbilansowana dieta obejmująca regularne posiłki, zaprzestanie spożywania przetworzonej żywności, jedzenia słodyczy i picia słodkich, gazowanych napojów. Poza tym nieodłącznym elementem będzie aktywność fizyczna – to ona da nam siłę i dobre samopoczucie, którego nie zdobędziemy w żaden inny sposób. Aktywność seniora to również spędzanie czasu w inny sposób, niż zwykle. Róbmy to, co sprawia, że jesteśmy szczęśliwsi i pełni energii życiowej. Jedyne czego nam będzie potrzeba to silna motywacja i chęć bycia aktywnym seniorem.

Artykuł został przygotowany przez niepubliczny dom opieki Warszawa Wigor

Leave a Reply

*