Jak działa Program Ochrony Kupujących na Allegro?

Skomentuj
Spread the love

Zakupy internetowe są dziś bardzo popularne. Wprawdzie Polsce daleko jeszcze do europejskich potentatów, to widać wyraźnie, że rynek e-commerce rozwija się nad Wisłą bardzo dynamicznie i nic nie wskazuje na to, aby w najbliższym czasie miałoby się to zmienić. Zakupy przez internet są szybkie, wygodne, a przy także tanie, gdyż użytkownik może skorzystać z wielu promocji i rabatów, czy zwyczajnie wyszukać produkt z najniższą ceną, korzystając przy tym z porównywarek cenowych. Co istotne, zakupy z wykorzystaniem do tego sklepów internetowych czy serwisów aukcyjnych są także coraz bezpieczniejsze. Również ze względu na różne programy gwarantujące poprawę bezpieczeństwa. Jednym z nich jest Programu Ochrony Kupujących na Allegro.

Czym jest Program Ochrony Kupujących?

Najprościej rzecz ujmując, Program Ochrony Kupujących jest specjalnym zabezpieczeniem dla oszukanych użytkowników tego największego serwisu aukcyjnego w Polsce. Uświadomiłeś sobie – „zostałem oszukany na Allegro” – wielce prawdopodobne, że również i Ty możesz skorzystać z POK.

Kto może skorzystać z Programu Ochrony Kupujących?

Z POK skorzystać może niemal każdy oszukany użytkownik z pewnym wyłączeniem. Tak więc Program Ochrony Kupujących nie obowiązuje, jeśli:

* sprzedaż odbyła poza serwisem Allegro
* oszukany użytkownik nie przestrzegał zasad lub ma nieopłacone wobec serwisu należności
* poszkodowany otrzymał inne środki, które rekompensują stratę związaną z przedmiotem objętym POK
* przedmiot został zgubiony lub uległ zniszczeniu w czasie transportu z winy przewoźnika
* sprzedający opłatę za towar otrzymał gotówką przy odbiorze osobistym

Istotne wydają się więc tutaj dwa ostatnie punkty. Na rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących nie może liczyć więc użytkownik serwisu, który za towar nie płaci online „z góry”. O zwrot kosztów nie można ubiegać się też, kiedy winny jest przewoźnik. Wówczas wniosek o rekompensatę straty kierować trzeba do firmy kurierskiej czy Poczty Polskiej.

Jak najbardziej użytkownikowi przysługuje rekompensata z POK, jeśli po zakupie i opłacie przelewem online nie otrzymał on przedmiotu lub otrzymany towar nie jest zgodny z opisem oferty. Ważna jest też cena takiego towaru. W Programie Ochrony Kupujących otrzymać można nawet do 10 000 zł, a dodatkowo do 100 zł z tytułu kosztów wysyłki, jeśli zapłata za towar miała miejsce z wykorzystaniem systemu Allegro Finanse.

Jak skorzystać z POK?

Jak zatem przystąpić do Programu Ochrony Kupujących? Nie ma w tym nic trudnego. Po pierwsze oszukany użytkownik musi złożyć wniosek, na co ma sześć miesięcy od dnia zakupu, do którego dołączyć należy wymagane załączniki. Jeśli sprawa dotyczy towaru, który do użytkownika nie dotarł, wystarczające będzie jedno zawiadomienie. Przy towarze niezgodnym z opisem, wcześniej złożyć trzeba zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa, którego potwierdzenie trzeba dołączyć do wniosku o wypłatę rekompensaty.

Na rozpatrzenie zgłoszenia specjalny zespół ma 30 dni roboczych, choć zazwyczaj trwa to zdecydowanie krócej. Dłuższe rozpatrzenie wniosku może wiązać się z koniecznością dołączenia brakujących załączników.

Jeśli zgłoszenie zostaje przyjęte, rekompensata jest wypłacona w ciągu 7 dni od pozytywnej weryfikacji zgłoszenia, na numer konta przesłany przez użytkown

Leave a Reply

*