Jak przetrwać w Internecie? Porady dla sklepów internetowych

1 Comment
Spread the love

Im mniejszy sklep, tym ważniejsze jest, by jego pozycja w wyszukiwarce była jak najwyższa. Czasem wystarczy kilka poprawek (jeśli mamy już stronę w Internecie). Czasem potrzeba więcej zabiegów wdrażających naszą firmę w obieg wyszukiwania Google. Jak więc przetrwać i odnieść sukces w wirtualnej sprzedaży? Jak wygrać z konkurencją oferującą ten sam typ asortymentu?

Linki i jedna domena

Odnośniki prowadzące do konkretnej strony na pewno znacznie pomogą w podwyższeniu naszej pozycji. Im więcej odnośników dobrej jakości tym lepiej. Najważniejsza jest jednak jakość takich linków, nie należy zamieszczać ich, gdzie tylko popadnie, ani nie zlecać takiego zadania automatom. Zdecydowanie bardziej optymalnym rozwiązaniem jest content marketing, który pozwoli nie tylko pozyskać dodatkowy ruch na stronie, ale również poprawi pozycje naszej domeny w wyszukiwarce Google. Natomiast prowadząc szeroko zakrojona działalność, często popełniamy błąd i działamy pod kilkoma adresami internetowymi. Taki zabieg może i jest dla nas wygodny, jednak sympatia klientów przez to nie wzrośnie. Wszystko powinno być w jednym miejscu – nikt z użytkowników Internetu nie lubi tracić czasu na długie wyszukiwanie informacji. Łatwiej też pozycjonować jedną domenę niż kilka osobnych.

Opinie i portale społecznościowe

Decyzję o podjęciu współpracy czy kupnie podejmujemy najczęściej w oparciu o opinie innych klientów na konkretny temat. Dla specjalistów istnieją strony, gdzie można wyrażać swoje zdanie w postaci komentarzy. Dobrym pomysłem jest więc zarejestrować tam swoją działalność (kolejny link) i poprosić znajomych o opiniowanie naszej działalności. Tu działa zasada, że im więcej o nas mówią, tym lepiej. Kolejne miejsce do linkowania naszej strony to portale społecznościowe. Odnośniki z portali społecznościowych są uważane za zaplecza bardzo dobrej jakości. Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, jaką moc ma konto na Facebooku czy Twitterze. Google na pewno się tym zainteresuje i zaprowadzi naszych potencjalnych klientów wprost w odpowiednie miejsce na naszej domenie.

Aktualizacje

Stopniowe rozwijanie strony zamiast marazmu i zastoju. W dobie hiper-prędkości i nieograniczonej liczby połączeń nie możemy pozwolić sobie na spoczywanie na laurach. Zabiegi teraz skuteczne jutro mogą już takie nie być. Konkurencja nie śpi. Wzbogacanie treści, dodawanie nowych fraz poszerzających możliwości wyszukania nas przez klientów, optymalizacja tego, co jest już na domenie – to wszystko uczyni nasz sklep internetowy bardziej widocznym.

Tytuły

Dobre SEO charakteryzuje się także tytułami dla każdej strony. Profesjonalne zbudowanie tego elementu zapewni większą liczbę przekierowań i wyższą pozycję w wyszukiwarce. Zasada tu funkcjonująca jest bardzo prosta. Budowa tytułu powinna zawierać w sobie słowa kluczowe oraz miasto (dla poprawy lokalnych wyników wyszukiwania naszej domeny). Nie zapominaj jednak o logice nazewnictwa i estetyce, by jako tytuł nie służyły ci pojedyncze, niepowiązane ze sobą frazy.

Treść i słowa kluczowe ułatwiają rozpoznanie

Możesz na stronie mieć perfekcyjną grafikę. Możesz mieć wszelkie materiały multimedialne. Jednak jeśli nie ma tu treści, świadczących o charakterze domeny, na nic nasze starania. Wyszukiwarka nie rozpozna odpowiednich fraz, a tym samym nie wyświetli firmy w swoich wynikach. Najważniejsze to klarowne ukazanie związku z tematem dla robota Google.

Istotność fraz pod pozycjonowanie bardzo łatwo sprawdzić. Sama wyszukiwarka ma tendencje do podpowiadania nam najbardziej popularnych sformułowań w naszej branży. Wystarczy umiejętnie wpleść je w nasze teksty na stronie. Oczywiście są również do tego specjalne narzędzia. Poleca się stosowanie fraz w mianowniku i aby było ich ok. 3 na pozycjonowaną kategorię sklepu.

Za porady, które pozwoliły nam napisać ten artykuł, dziękujemy zespołowi RedCart.pl

One Response to “Jak przetrwać w Internecie? Porady dla sklepów internetowych”

  1. Słowo Daję Social Media

    Dobrze zoptymalizowana strona, prowadzenie social media i bardzo duży nacisk na SEO i pozycjonowanie (w przypadku małych sklepów lokalne) – tak w skrócie powinny wyglądać działania mające na celu to że sklep przetrwa w walce o pozycję.

    Odpowiedz

Leave a Reply

*