Pomysł na biznes: usługi wizażu

Skomentuj
Spread the love

Każda kobieta przynajmniej od czasu do czasu chce wyglądać pięknie. Odpowiednia fryzura i makijaż są w stanie niemal każdą z nas przemienić w księżniczkę. Zapotrzebowanie na usługi wizażu jest duże. Klientki poszukują wizażystów przed wielkimi uroczystościami, takimi jak na przykład ślub czy ważna impreza. W wielu przypadkach szukają specjalisty, który nauczy je sztuki makijażu, a także pomoże w doborze odpowiednich kosmetyków. To czy założenie firmy specjalizującej się w wizażu będzie dla nas opłacalne zależy przede wszystkim od naszych umiejętności, a także predyspozycji do pracy z klientem.

Kto i kiedy potrzebuje pomocy wizażysty?

Usługi wizażystów skierowane są przede wszystkim do kobiet, co nie znaczy, że nie korzystają z nich mężczyźni. Panowie potrzebują makijażysty zwłaszcza przed sesjami zdjęciowymi, a także wówczas, kiedy zamierzają wystąpić przed kamerą. W przypadku kobiet takich okazji jest więcej. Dobry makijaż jest im niezbędny:

  • w dniu ślubu,
  • podczas ważnych uroczystości,
  • na imprezie,
  • a także zawsze wtedy, gdy chcą poczuć się atrakcyjnie.

Z usług wizażystów korzystają przede wszystkim osoby, które nie malują się na co dzień. Zazwyczaj nie posiadają one umiejętności, a także profesjonalnych kosmetyków niezbędnych do wykonania trwałego makijażu. Zakup kosmetyków i akcesoriów do makijażu jest bardzo kosztowny i zupełnie nieopłacalny, jeżeli zamierzamy wykonać tylko jeden makijaż.

Po pomoc wizażystów zgłaszają się także kobiety, które się nauczyć sztuki makijażu. Profesjonalista może im pomoc w doborze kosmetyków dostosowanych do konkretnego rodzaju skóry, czy wyborze odpowiedniej kolorystyki.

Usługi mobilne czy stacjonarne?

Osoby, które myślą o otworzeniu firmy zajmującej się wizażem powinny zastanowić się, czy chcą świadczyć usługi stacjonarnie czy też będą dojeżdżać do swoich klientów. Usługi stacjonarne wymagają posiadania siedziby firmy. Lokal powinien być przystosowany do przyjmowania klientów. Należy go również wyposażyć w dobrze oświetlone stanowisko pracy. W przypadku lokalu stacjonarnego ważna jest lokalizacja. Warto zdawać sobie sprawę, że im jest ona lepsza, tym więcej klientów zechce nas odwiedzić. Prowadzenie takiego biznesu jest zdecydowanie tańsze, kiedy posiadamy własny lokal. W przeciwnym wypadku będziemy zmuszeni do pokrywania kosztów wynajmu.

Większość wizażystów rozpoczyna swoją działalność od usług mobilnych. Zdają sobie oni sprawę, że klient, zwłaszcza przed ważną okazją, taką jak wesele nie ma czasu na dojazdy i oczekuje, że makijażysta dojedzie do niego. W przypadku, kiedy zdecydujemy się na usługi mobilne, niezbędną inwestycją dla naszej firmy będzie samochód. Pozwoli on nam na szybkie przemieszczanie się, a tym samym obsłużenie większej ilości klientów. Dodatkowo auto jest nam niezbędne, gdyż kosmetyki, akcesoria i oświetlone lustro do makijażu są bardzo ciężkie.

Usługi wizażu – czego potrzebujemy na początek?

Osoby, które zamierzają założyć firmę specjalizującą się w wizażu powinny zdawać sobie sprawę z konieczności posiadania środków finansowych niezbędnych do zakupu kosmetyków i akcesoriów, przy pomocy których będą wykonywać makijaże. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czego dokładanie potrzebujemy. Im więcej kosmetyków posiadamy i im lepsza jest ich jakość tym lepiej. Niezbędne minimum dla makijażysty to:

  • kufer lub torba na kosmetyki,
  • zestaw pędzli do makijażu,
  • podświetlane lustro,
  • uniwersalne kosmetyki do oczyszczania i nawilżania skóry,
  • paleta cieni do powiek w neutralnych kolorach,
  • paleta cieni w żywych, intensywnych kolorach,
  • podkłady w różnych odcieniach do cery suchej,
  • podkłady do cery tłustej i mieszanej,
  • baza pod cienie do powiek,
  • kredki do oczu w podstawowych kolorach,
  • czarny eyeliner,
  • cienie do brwi,
  • paleta róży do policzków,
  • paleta bronzerów,
  • rozświetlacz w chłodnym i ciepłym odcieniu,
  • puder transparentny,
  • produkt utrwalający makijaż.

Każdy makijażysta, któremu zależy na zdobyciu klientów powinien zainwestować w stworzenie profesjonalnej strony internetowej, która stanie się jego wizytówką w sieci. Warto jest zamieścić na niej informacje o sobie, a także zdjęcia ze swojego portfolio.

Współcześnie bardzo często zdarza się, że wizażystka oprócz makijażu wykonuje fryzury dla swoich klientek. Jeżeli zamierzamy poszerzyć zakres naszej działalności o usługi fryzjerskie, zainwestujmy w:

  • zestaw grzebieni,
  • zestaw szczotek do modelowania,
  • lakier do włosów,
  • spinki, gumki i siatki do wykonania fantazyjnych upięć,
  • szampony i odżywki do włosów,
  • suszarka do włosów.

Kurs czy samodzielna nauka?

Świadczenie usług z zakresu wizażu nie wymaga ukończenia specjalistycznych szkół czy kursów. Nie oznacza to jednak, że nie należy podnosić swoich kwalifikacji. Choć sukces w tej branży zależy przede wszystkim od umiejętności i podejścia do klienta, na dobrym kursie wizażu możemy poznać najnowsze techniki i trendy w makijażu, co jest bardzo przydatne w przyszłej pracy. Cenny jest również kontakt z osobami, które zajmują się wizażem od wielu lat. Dzięki kursom i szkoleniom łatwiej jest również stworzyć profesjonalne portfolio.

Poradnik został napisany przy udziale carted.pl.

Leave a Reply

*