Trudno sobie dzisiaj wyobrazić marketing internetowy bez działalności w social media. Doceniony przez wiele firm kanał komunikacji z klientem zyskał swoją popularność przede wszystkim dzięki szerokiemu zasięgowi, czyli pozwala na dotarcie do większej grupy klientów. Facebook miesięcznie odwiedza ponad 14 mln użytkowników, Instagram ponad 2,3 mln użytkowników. W żadnym innym miejscu nie spotkamy tak dużej liczby potencjalnych klientów.
Większa grupa odbiorców, większe zyski
Media społecznościowe to narzędzie w rękach firmy, które przede wszystkim wykorzystywane jest w celu poszerzenia grupy docelowej. Głównym kryterium, jakie należy uwzględnić przy planowaniu działań marketingowych, są zasięgi w social media. Ich celem jest dotarcie z informacją o naszej marce do jak największej ilości osób. Zdarza się jednak, że prowadzone przez firmę działania nie przynoszą pożądanych efektów, czego przyczyną są niewłaściwe zasięgi, czyli treści kierowane są do odbiorców, którzy nie są wystarczająco zainteresowane jej produktem lub usługami. Jak zatem sukcesywnie zwiększać zasięgi w social media, aby mieć pewność, że podejmowane przez nas działania pozwolą nam osiągnąć zamierzone cele?
Facebook to nie tablica ogłoszeń
Media społecznościowe nie są miejscem, gdzie prezentujemy swoje produkty. To kanał komunikacji z klientem, który wspiera budowanie pozytywnego wizerunku marki. O ofercie klient może dowiedzieć się ze strony firmowe bądź z e-sklepu, w social media koncentrujemy się na nawiązywaniu relacji, na przekazywaniu treści wartościowych i inspirujących, które tylko w kilkunastu procentach są skoncentrowana na reklamie.
Interesujące, a nie monotonne posty
Dobrze zaplanowane działania w mediach społecznościowych pozwalają jednocześnie na zachowanie pewnego porządku, ale też na uniknięcie niemile widzianej monotonii. Każdy post powinien nieść ze sobą jakąś inną wartość. Konkursy i promocje nie mogą być jedynym elementem strategii, a być jedną z części składowych. Odbiorca szybko się nudzi, a nam zależy nam tym, aby odczuwał nieustanną potrzebę poznania nas bliżej.
Pozwól się znaleźć
Hasztag to jeden z najprostszych sposobów, które pozwalają znaleźć nasz post pośród miliona innych. Oznaczanie nimi naszych publikowanych treści zwiększa szanse na większą ilość interakcji. Dzięki nim użytkownik otrzymuje treść, której szuka.
Jest wiele portali, które zajmują się promowaniem social media i metod ich wykorzystania przez firmy. Jednym z nich jest publicrelations.pl,gdzie znaleźć można mnóstwo inspiracji i cennej wiedzy.
Facebook jest rewelacyjnym narzędziem do reklamy i nawiązywania kontaktu z klientami. Trzeba korzystać z niego z głową i dobrze opracowaną strategią a efekty mogą być imponujące.