Jak poprawić błąd na bilecie ?

[REKLAMA]

Zdarza się, że w pośpiechu rezerwując bilet popełnimy błąd. Część poprawek może być nieodpłatna w zależności od linii lotniczych w jakich został zakupiony bilet, jednak większość jest obciążona dodatkowymi opłatami. Sprawdź za jakie pomyłki będziesz musiał zapłacić.

Pomyłki podczas rezerwacji biletu zdarzają się dość często,  najważniejsza jest ich korekta, gdyż w przeciwnym razie może okazać się, że zamiast wymarzonych wakacji będziemy siedzieć w fotelu własnego domu. Do jakich błędów dochodzi najczęściej?

 Najczęstsze błędy podczas rezerwacji :  

błąd w imieniu lub nazwisku – niektóre linie lotnicze nie nakładają opłat za tzw „ czeski błąd” czyli zamianę dwóch liter, część nawet może nie pobrać opłaty za 3 błędy. Trzeba jednak liczyć się z tym, że niektóre linie lotnicze będą sobie słono liczyły za każdą najmniejszą nieuwagę.

– błąd w dacie wylotu lub powrotu – tego typu pomyłka może zostać przeprawiona w niektórych przypadkach bezpłatnie, jednak każdy pasażer rozpatrywany jest indywidualnie. Linie lotnicze mają prawo do odmowy do bezpłatnych poprawek. Jeśli zmiana w dacie wiąże się z wyższą ceną biletu, pasażer musi pokryć różnicę w cenie, nawet jeśli sama zmiana daty jest zwolniona z opłaty.

– błąd w dacie urodzenia- zmiana daty jest możliwa (jeśli podanie w trakcie zakupu było konieczne) ale trzeba ją jak najszybciej zgłosić.

Błąd na bilecie tanich linii lotniczych

Jeśli dokonałeś zakupu biletu na lot tanimi liniami lotniczymi, musisz jak najszybciej zgłaszać zaistniały błąd, gdyż tanie linie mają bardzo restrykcyjne regulaminy.

błędny tytuł pasażera– jeżeli błąd dotyczy tytułu Pan/Pani, poprawienie takiego błędu nie powinno stanowić problemu. Natomiast w przypadku imienia czy nazwiska błąd może nas sporo kosztować.

błędny typ pasażera– na bilecie powinno być określone czy zamawiającym jest osoba dorosła czy niemowlę. W momencie, gdy kupujący wybierze błędny typ pasażera, zaznaczy niemowlę zamiast osobę dorosłą, kwota pochodząca z różnicy ceny lotu (bilet dla dziecka uwzględnia zniżki) nie zostanie zwrócona. Dodatkową ważną informacją jest fakt, iż niemowlę nie może podróżować na bilecie wykupionym na osobę dorosłą.

 Błąd na bilecie rejsowych linii lotniczych

Oto jedne z najczęściej popełnianych błędów:

– błędna data wylotu lub powrotu – przy wyborze błędnej daty wylotu lub powrotu nieodpłatne anulowanie rezerwacji jest możliwe jedynie u niektórych przewoźników w dniu wystawienia biletu lotniczego. W kolejnych dniach będzie możliwa ale w zgodzie z warunkami taryfy dla danego przelotu.

– błąd w imieniu lub nazwisku– w wielu przypadkach jeśli poprawa dotyczy nie więcej niż 3 znaków i nie zmienia całkowicie brzmienia imienia bądź nazwiska, korekta może być zrobiona bezpłatnie. W innych przypadkach trzeba liczyć się z kosztami.

– błędny typ pasażera – jeśli wybierzemy błędny typ pasażera zamiast osoby dorosłej dziecko, istnieje możliwość zmiany. Zmiana wyboru pasażera ze zniżką  jest za odpowiednią dopłatą, którą można uiścić jeszcze na lotnisku przed wylotem. Natomiast jeśli zamiast dziecka wybraliśmy osobę dorosłą, błąd powinien zostać zgłoszony tego samego dnia co data wystawienia biletu. W takiej sytuacji istnieje szansa na wystawienie nowego biletu (o ile są jeszcze dostępne wolne miejsca w określonej taryfie) już z uwzględnieniem zniżki

Artykuł został przygotowany przez redakcję Mazury Airport – Port Lotniczy Olsztyn-Mazury.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *