Każda firma chcąca przebić się na rynku, powinna postawić na jakiś gadżet reklamowy. Gadżety reklamowe są inwestycją w przyszłość — ktoś dostaje od nas coś za darmo i liczymy, że w przyszłości znowu spotkamy się z taką osobą, ale już w innych okolicznościach (konkretnie, podczas kupowania jednego z naszych produktów). Zanim jednak zdecydujemy się na takiego rodzaju reklamę, warto przemyśleć, jaka propozycja będzie najlepsza. Biorąc pod uwagę gadżety reklamowe, możliwości jest naprawdę dużo i jedną z nich są smycze reklamowe (zgodnie z tytułem to właśnie na nich się skupimy).
Smycze reklamowe — co wiemy na ich temat?
Zacznijmy może od tego, że smycze reklamowe należą do najpopularniejszych gadżetów reklamowych, co bez wątpienia ma związek nie tylko z ich skutecznością. Po prostu smycze reklamowe są tanie. Na pewno też nie bez znaczenia jest wszechstronność (dzięki wszechstronności mamy idealny nośnik identyfikacji wizualnej). Co do przykładów — smycze reklamowe mogą znaleźć się m.in. przy kluczach, czy plakietkach z imieniem i nazwiskiem. Dobrze może jeszcze odnieść się do wydarzeń sportowych lub różnego rodzaju eventów. W takich okolicznościach smycze reklamowe widzi się dosłownie na każdym kroku.
Skupmy się może teraz na tym, jak wygląda wpływ smyczy reklamowej na rozpoznawalność marki. W tym kontekście można powiedzieć choćby o wykorzystaniu smyczy jako upominku. Taki upominek świetnie się sprawdzi zarówno przy obecnych, jak i potencjalnych klientach. Naturalnie niejako przy okazji będziemy budować odpowiedni wizerunek. Klient, czy potencjalny kupujący to osoba, która musi czuć, że mowa o firmie stworzonej z myślą o nim. Wtedy dana osoba z pewnością zdecyduje się na skorzystanie z naszej oferty.
Na koniec dobrze jeszcze przypomnieć coś, co powinno być dla wszystkich absolutnie oczywiste — logo i dane firmy muszą zostać umieszczone w odpowiednim miejscu. Reklama nie może być nachalna, w takiej sytuacji zainteresowane osoby czują niechęć do danej działalności. Najlepiej jest wtedy, kiedy zainteresowana osoba nie zdaje sobie sprawy, że ma do czynienia z reklamą (czyli twierdzi, że samodzielnie podejmuje decyzje).
Musimy kierować się do swojej grupy docelowej i zachowywać się jak ambasadorzy marki
Jak już wspomnieliśmy, są różne gadżety reklamowe. Niemniej bez względu na podjętą przez nas decyzję jest coś, o czym zawsze trzeba pamiętać. Naturalnie chodzi o grupę docelową.
Musimy zadbać, aby przykładowe smycze trafiały do osób, które mogą być zainteresowane ofertą. Nie wolno też przy tym zapominać, że osoby, które będą rozdawać posiadane przez nas gadżety to ambasadorzy marki. Od tych osób naprawdę wiele zależy. Zresztą wystarczy postawić się w sytuacji potencjalnego klienta. Potencjalnemu klientowi zależy na najwyższej jakości, ale i miłej obsłudze. Innymi słowy — jak osoba odpowiadająca za gadżety będzie opryskliwa, możemy być pewni, że zainteresowani zdecydują się skorzystać z tego, co przygotowała konkurencja. Co więcej, zdobyć zaufanie jest bardzo trudno, ale odzyskać stracone zaufanie jest jeszcze trudniej.
Za cenne wskazówki dziękujemy portalowi Memorabbit.pl