Zalety mobilnych aplikacji POS

Oprogramowanie i urządzenia POS to rozwiązanie, które zdążyło się już doskonale sprawdzić w restauracjach na całym świecie. Pozwala na bardzo łatwe i bezbłędne zarządzanie zasobami kuchni i prowadzenie sprzedaży. Dzięki niemu w restauracjach zdarza się mniej pomyłek, a restauratorzy notują większe zyski. Ciekawym rozwiązaniem, które pojawiło się niedawno jest mobilne oprogramowanie do gastronomii – oferujące takie same lub podobne możliwości jak terminal stacjonarny, ale pozwalające na większą elastyczność pracy.

Oprogramowanie i urządzenia POS to rozwiązanie, które zdążyło się już doskonale sprawdzić w restauracjach na całym świecie. Pozwala na bardzo łatwe i bezbłędne zarządzanie zasobami kuchni i prowadzenie sprzedaży. Dzięki niemu w restauracjach zdarza się mniej pomyłek, a restauratorzy notują większe zyski. Ciekawym rozwiązaniem, które pojawiło się niedawno jest mobilne oprogramowanie do gastronomii – oferujące takie same lub podobne możliwości jak terminal stacjonarny, ale pozwalające na większą elastyczność pracy.

Terminal sprzedażowy i jego rola w pracy restauracji

Terminal sprzedażowy to narzędzie, które w ostatnich latach znalazło się w prawie każdej polskiej restauracji. Odpowiednie oprogramowanie, w jakie wyposażony jest terminal pozwala na bardzo łatwą, wręcz intuicyjną obsługę. W znacznym stopniu skraca również czas obsługi klienta. Standardowo terminal łączy się z drukarką fiskalną, bardzo często również z drukarką bloczków. Dzięki temu przekazywanie zamówień do realizacji na kuchnię przebiega i wiele sprawniej. Zaletą terminala jest przede wszystkim możliwość bardzo łatwego modyfikowania zamówień. Bardzo często zdarza się, że klienci chcą nieco (albo znacznie) zmienić składniki zamawianego przez siebie dania. W takiej sytuacji przekazanie prawidłowego zamówienia na kuchnię wymaga o wiele większej pracy, a wystawienie rachunku może trwać dłużej niż normalnie. Oprogramowanie POS na terminal sprzedażowy pozwala wykonywać te operacje z łatwością i bez możliwości pomyłek.

Mobilny terminal sprzedażowy

W tradycyjnym modelu kelnerzy poruszają się po sali restauracji zbierając zamówienia od klientów. Zazwyczaj noszą ze sobą odpowiednie karteczki, czy też notatniki, na których spisują zamówienia. Bardzo często informacji, jakie muszą być zapisane jest dość dużo, zwłaszcza że gości przy jednym stoliku może być kilku, każdy może zamawiać inne dania, a niektórzy mają specjalne prośby – jak na przykład wymiana konkretnego składnika na inny. Kiedy kelner już spisze wszystkie informacje udaje się to terminala, znajdującego się najczęściej przy barze. Jeżeli gości jest dużo, a terminal tylko jeden to musi poczekać, aż ten się zwolni. Później już tylko wprowadza dane, drukuje rachunek i przekazuje zamówienie na kuchnię. Jak widać proces ten dość długo trwa i jest w nim wiele słabych punktów, w których może nastąpić pomyłka.

Doskonałym rozwiązaniem jest więc terminal mobilny, który kelnerzy zawsze mają przy sobie. Najczęściej ma on formę aplikacji na urządzenie mobilne, która łączy się na bieżąco z terminalem stacjonarnym. Dzięki temu kelner nie musi zapisywać niczego na kartkach, a dane wprowadzane są bezpośrednio do terminala. Aplikacja POS na tablet sprawia, że możliwość pomyłki jest zdecydowanie mniejsza. Warto zaznaczyć równie, że skróceniu ulega również czas realizacji zamówień. Oprócz tego kelnerzy mogą w tym samym czasie obsłużyć większą liczbę klientów, co znacznie zmniejsza czas oczekiwania.

Urządzenia obsługujące mobilne aplikacje POS

Aplikacje POS projektowane są w taki sposób, aby możliwie jak najbardziej ułatwić zadanie restauratorom. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest na przykład aplikacja POS na telefon, dzięki której kelner nie potrzebuje nosić ze sobą niczego więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *