Dbanie o bezpieczeństwo gościa restauracji

Nowocześnie lub przytulnie urządzone wnętrze, wspaniała obsługa, znakomita kuchnia, wysokiej klasy sprzęt – to marzenie niejednego restauratora, który chce zachwycać swoich gości nie tylko serwowanymi daniami. Pamiętaj jednak, że bardzo ważne – jeśli nie najważniejsze – jest zadbanie o bezpieczeństwo klientów.

Smaczna kuchnia to nie wszystko

Renomę lokalu gastronomicznego wyznacza kilka standardów z oferowanych usług. Trzeba zadbać o ich podniebienia, ale także samopoczucie oraz zdrowie, zapewnić im warunki do spędzenia przyjemnego wieczoru bez dolegliwości żołądkowych. Czego należy dopilnować?

Czego należy dopilnować?

Aby spełnić te wymagania, należy dbać na bieżąco o czystość w kuchni oraz higienę pracy, a także zapewnić odpowiednie wyposażenie, tj. m.in. naświetlacz do jaj, pakowarki próżniowe, rękawice kuchenne oraz właściwy strój dla kucharzy.

Bezpieczeństwo gości

Dla gości najważniejsze jest zaangażowanie i kreatywność kucharza, jego poczucie smaku. Znaczenie ma też lokalizacja i wystrój lokalu, a także kompetentna i miła obsługa potrafiąca udzielić informacji na temat dań.

Jadamy w restauracji, aby spędzić miło czas i dobrze oraz zdrowo zjeść. Aby lokal dobrze prosperował, musimy jednak czuć się w nim bezpiecznie i nie mieć wątpliwości, czy szef kuchni dba o nasze zdrowie jak o własne. Gość, który przeżył sensacje żołądkowe lub zatruł się nieświeżym jedzeniem najprawdopodobniej do danego lokalu już nigdy nie wróci, a może także zniechęcić innych – np. publikując negatywne opinie w Internecie.

Na co uważać?

Są produkty szczególnie wrażliwe, na które trzeba uważać. Są to m.in. jaja, świeże ryby oraz owoce morza, potrawy przyrządzane na bazie surowego mięsa – jak tatar. Fermy drobiu są kontrolowane przez Inspekcję Weterynaryjną, ale zdarza się, że w jajku wystąpi salmonella. Obróbka termiczna zabija bakterie, ale dobrze spisuje się też naświetlacz do jaj. Promieniowanie UV powoduje ścinanie białek.

W lokalu gastronomicznym powinno być kilka desek do krojenia – jedna służy do krojenia wyłącznie surowego mięsa, kolejna do mięsa już przygotowanego, np. upieczonego lub usmażonego.

Bardzo praktyczne są też pakowarki próżniowe, czyli urządzenia do odsysania powietrza z opakowania foliowego i tworzenia szczelnego zgrzewu zamykającego. W ten sposób powstaje hermetyczna przestrzeń, w której można zapakować wybrany produkt, np. wędzoną rybę czy kawałek mięsa albo sera. Dzięki takiemu pakowaniu produkty zachowują świeżość i wartości odżywcze znacznie dłużej.

Dyżury i dyscyplina, czyli higiena personelu

Warto też zapewnić całej załodze szkolenie z higieny pracy, gdyż wszystkie urządzenia, sprzęty, nawet drobne akcesoria powinny być na bieżąco czyszczone. Systematyczność to złoty środek i klucz do sukcesu! Niezwykle istotna jest też higiena rąk oraz ubieranie odpowiedniego stroju, tj. czapki, fartucha itd.

Aby zachować czystość, warto wyznaczyć dyżury, podczas których pracownicy będą dbać o lokal. Wycieranie podłogi, odkażanie klamek i kurków, czyszczenie sprzętów oraz stanowiska pracy to podstawa!

2 thoughts on “Dbanie o bezpieczeństwo gościa restauracji”

  1. Naprawdę warto zadbać o klienta, bo prawdopodobnie wtedy wróci. A poza tym może wystawić dobrą ocenę, promować lokal wśród znajomych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *